Nordland teater: Torn&Rose i Eventyrland
Billetter
Om arrangementet
Torn & Rose i Eventyrland
Krise! Eventyrland har begynt å miste sin magi, og det er like før det blir snipp snapp snute for alle de vidunderlige skapningene som bor i landet bortenfor stjernestøvet.
I et forsøk på å løse dette problemet inviterer Torn og Rose - etterkommerne etter en av Eventyrlands mest kjente dronninger –publikum til omvising i Eventyrland for aller første gang!
Men i det omvisingen starter begynner underlige ting å skje, og sammen med publikum må Torn og Rose kjempe sitt livs kamp for å redde Eventyrland.
Familieforestillingen er produsert av Teater Vestland, Nordland Teater og Teatret Vårt. Vi blander de eldste teatertriksene i boka med den aller nyeste teknologien for å gi publikum en teateropplevelse som Europa aldri har sett maken til.
Ta med hele familien inn i dette fengslende, morsomme og actionfylte eventyret. Tror du ikke på drager og feer fra før, kommer du garantert til å gjøre det når forestillingen er ferdig!
Passer for alle modige eventyrere fra 6 til 100 år.
Torn & Rose i eventyrland |
Dramatikar og regissør Cecilie Grydeland Lundsholt Scenograf og kostymedesignar Birgitte Strid Dramaturg Kristian Lykkeslet Strømskag Komponist og lyddesignar Johann Prell Lysdesignar Vegar Angel Andreassen Videodesignar David Lejard-Ruffet Prosjektleiar, Glitch Studios Sami Hamid, Tobias Barvik Animatør Onat Döker Teknisk rådgjevar, ARShows Isaac Barel Produksjonsrågjevar, ARShows Sasha Kreindlin
Medverkande Carina Furseth, Peder Lauvås, Linda Mathisen( turné Nordland fylke), Idun Losnegård (turné i Vestland fylke) Johanna Mørck (turné i Møre og Romsdal) |
En opplevelse for sansene
Grensen mellom virkelighet og den simulerte verden blir uskarp når du dykker inn i en annen verden visuelt, akustisk eller ved berøring. I Augmented Reality (AR) legges virtuell informasjon og objekter over den virkelige verden. Denne opplevelsen beriker den virkelige verden med digitale detaljer som bilder, tekst og animasjoner, som er tilgjengelig gjennom AR-briller eller via skjermer, nettbrett og smarttelefoner. Brukere er ikke isolert fra den virkelige verden, men kan samhandle og se hva som skjer foran dem. Du er kjent med Pokémon GO-spillet, som simulerer digitale skapninger i den virkelige verden, og har du noen gang tryllet frem hatter eller briller i ansiktet ditt i Snapchat? Da vet du to av de mest kjente eksemplene på AR.